31.8.19

У судноплавної галузі залишилася невирішена і дуже застаріла проблема


Судноплавна галузь до цього часу не вирішила свою важливу і застарілу проблему, що стосується забезпечення безпеки судна та його екіпажу.


Наприклад, згідно з результатами інспекцій в рамках Паризького меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту в Європі, основні стандарти безпеки повсюдно ігноруються.

Зокрема, інспекції 2018 року показали, що пожежна безпека знову стала найпроблемнішою категорією з найбільшою кількістю недоліків, виявлених на суднах в європейських портах.

Було виявлено 5 тисяч 248 недоліків в галузі забезпечення пожежної безпеки, а це – 13% від загального числа порушень, виявлених інспекторами. А ще 3 тисячі 300 виявлених недоліків пов’язані з рятувальними засобами, що становить 8,17% від загального числа виявлених проблем.

Згідно з даними щодо перевірок, майже кожне п’яте проінспектоване судно мало проблеми з обладнанням, спеціально призначеним для забезпечення безпеки судна та екіпажу.

Експерти відзначають, що ця проблема вже пустила глибоке коріння в галузі. Для виправлення ситуації, що склалася, держави-члени Паризького меморандуму спільно з членами Токійського меморандуму вже цієї осені проведуть масштабну перевірку готовності аварійних систем на суднах – концентровану інспекційну кампанію (Concentrated Inspection Campaign – CIC). Під час кампанії перевірки охоплять порти майже половини світу – від Австралії, Нової Зеландії, Чилі, Перу, Канади, Китаю, Сінгапуру і Росії в Тихому океані до більшості європейських портів на заході.

У заяві секретаря Токійського меморандуму Хідео Кубота і генерального секретаря Паризького меморандуму Люка Смалдерс говориться:
«Спільна СIC з перевірки готовності аварійних систем і процедур не тільки підвищить поінформованість екіпажу про питання безпеки, поліпшить навички моряків у використанні аварійних систем і процедур, що, безумовно, сприятиме запобіганню морських аварій».
Метою наміченої кампанії буде не тільки перевірка наявності та робочого стану аварійного обладнання і систем, а й підвищення інформованості екіпажу, судновласників і менеджерів про їх функції та обов’язки. За час кампанії інспектори проведуть не менше 10 тисяч перевірок судів.

Назви затриманих за виявлені порушення судів будуть опубліковані. Це, на думку експертів, може вплинути на репутацію судна і його власника або оператора, а також на конкурентоспроможність останніх, адже потенційні фрахтователи можуть не захотіти мати справу з тими, хто не дотримується вимог безпеки.

Джерело: сайт Дмитра Чалого